måndag 3 januari 2011

Omega 3 och vild lax

Powerwalk i dagsljus för att tanka lite energi...åh, vad jag längtar till våren nu!! Känner att det är extra viktigt med regelbundna tider och bra mat.

På vintern får man inte Vitamin D från solen och då är det viktigt att äta fet fisk som makrill och lax,(men kolla att laxen är uppfödd på sin naturliga diet om den är odlad), samt äggula från ekologiska ägg är bra källor.

Använder själv omega3 året runt, men på vintern är det extra viktigt.

Måste få säga en sak..om ni bara ska ta efter ett råd från mig, OMEGA 3!!!

Rekommenderar alla mina kunder att ta detta tillskott. Det är svårt att få tag i BRA lax, det finns ekologisk lax att köpa, men har inte hittat den vilda från kalla isvatten (Atlanten) i Sverige, finns nog bara i Amerika:( Är den bästa! Höga halter av EPA och DHA finns i denna underbara fisk;)

Titta efter EPA och DHA på innehållsförteckningen när ni går och köper eran fiskolja, som jag hoppas att ni gör NU!;) Eskimo-3 är bra..den använder jag.

Det var det...

...hade inte tänkt att skriva om omega3 igen?!...men det är viktigt faktiskt;) Och jag kommer att skriva om omega 3 igen, haha..i min nya blogg kommer ett låångt inlägg om allt jag vet och läst om detta fett..handlar om fettförbränning, muskler, föryngring mm.

Så håll ut;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar