onsdag 5 januari 2011

1000 reps bodyweight-workout

56 min tog det att köra igenom alla 1000 repetitioner. 18 övningar totalt med 10-100 reps/övning. Endast min egen kroppsvikt som motstånd + balansboll. Testade några nya övningar som jag gillar och som kommer att köras på PT-kunder och Bootcampers:) Hoppas ni också gillar dom;)

När jag tränar cirkelpass och helkroppspass så tänker jag så här..börjar med 1 underkroppsövning som följs av 1 övning för överkropp osv..Brukar börja med benen för att få upp pulsen och redan efter första setet är jag svettig..eller det är jag ju redan efter uppvärmningen beroende på vad jag gör;)

Om jag jämför detta pass med träningen i måndags så är detta ca en 8,5 av 10,0 och "beach 2011"-passet var en stark 10:a. Men självklart var det en utmaning med tusen repetitioner, brändes rejält i benen, men jag återhämtar mig snabbt eftersom jag inte använde några vikter i dag. Kommer göra ett 1000 reps gympass med vikter! hehe, gillar att plågas;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar