fredag 10 december 2010

The winners

Här är de rätta svaren i min tävling:)

1. Vad heter den stora sätesmuskeln?

Rätt svar är A)Gluteus maximus

2. Vad heter kroppens stresshormon?

Rätt svar är B)Kortisol

3. Vad är en Personlig tränares roll?

Alla svar är rätt:)

Ge råd om rätt träningsmängd och rätt kost/energiintag.
Undervisa, motivera, inspirera och övervaka.
Hjälpa mig att nå mina individuella mål.

4. Är det sant att man bränner mer kalorier med ekologisk mat?

Rätt svar A)Ja, kroppens ämnesomsättning fungerar bättre.

5. Vad betyder BMR. Basal Metabolic Rate?

Rätt svar C)Energi som förbrukas för överlevnad.

Jag vill ge en extra förklaring till fråga 4, för att det var inte många som visste att när man äter ekologisk mat och även använder produkter som är ekologiska och lever "rent" så fungerar ämnesomsättningen bättre. Alla kemikalier man får i sig via mat och annat kommunicerar ej bra med kroppens gener vilket kan leda till övervikt mm.

Själv väljer jag för det mesta ekologiskt. Allt från mat till skönhetsprodukter. Värt varenda extra spenderad peng:)


Och detta är the winners!

På delat förstapris är

Britt Gustavzon, Maria Enryd och Åsa Larsson.

På andra och tredje plats

Annica Nordmark och Susanne Fahlman

Grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar