onsdag 15 december 2010

Träningstips i juletider

Nästa vecka är det jul och för många en ganska stressig tid att hinna med allt som man vill..including me;)

Julklappar ska köpas, julmat ska lagas och fika ska bakas, hemmet ska städas och dessutom jobbar man.. Hur ska man hinna träna?!

Som i går till exempel.. jag var såå trött efter att ha jobbat, jättekallt ute, mörkt..myskväll lockade:).. Hade 25 min innan bussen gick och spenderade dessa väl. Träning som blir av är ju den bästa..

Efter en uppvärmning på ca 8 min med bodyweight-övningar, tog jag två medeltunga hantlar och gjorde ett set med 4 övningar som repeterades 4 ggr. Först armhävningar med händer på hantlar, utfallsteg framåt och bakåt med hantlar, plankrow (stå i plankan med raka armar och gör rodd), och till sist knäböj-hopp med viktplatta. Endast 15 minuter, men en enorm träningsvärk i nästan hela kroppen:)

Så mitt tips är att hitta små luckor där du kan träna korta men intensiva pass. I bland kanske du bara gör några armhävningar, en övning som kan varieras hur mycket sm helst;).. och som kan göras nästan var som helst;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar