tisdag 14 december 2010

Ekologisk Hudvård


Paket med Hudvård från Lappland. Beställt en julklapp till mig själv:)

Jag använder endast naturliga och ekologiska produkter i ansiktet. Allt från rengöring, krämer och smink. Make up är lite svårare att hitta.

Nu ska jag testa en ansiktsolja och ett eye serum från c/o Gerd Nature cosmetic group of swedish Lapland. Ekologiska och naturliga basoljor och eteriska oljor.

Blueberry Eye serum är en olja speciellt anpassad för den tunna huden under ögonen. Innehåller den eteriska oljan Neroli från apelsinblomman. Neroli sägs vara föryngrande och bra vid torr hy.

I kalla vintertider får huden stå ut med mycket och då är det extra viktigt att ta hand om den på bästa sätt. Mitt tips är att använda en riktigt bra rengöring som inte torkar ut huden, ansiktsvatten en ansiktsolja som masseras in på fuktig hud och ev en ansiktskräm som avslutning.

Jag använder rengöring från Rosenserien och Rosenvatten. Tycker bäst om wash gel som tar bort allt smink på kvällen. Den är egentligen för normal till fet hud, men det tar en evighet för mig på kvällen när jag använder rengöringskrämer/mjölk på bomullspads. Nu tar det bara några sekunder att tvätta ansiktet på kvällen;)

Andra favvosar är Chokladseriens kroppskräm..helt underbar! Och kan inte vara utan Aloe vera gelly från Forever living = Bäst! :)

Jag tror att Tomten kommer med Chokladkrämen eller något från Rosenserien till mig;)
Har ju en syster som är expert på hudvård:)

Oj, vad detta blev ett långt inlägg..skulle kunna skriva hur mycket som helst om mina favoriter i badrumsskåpet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar