söndag 24 oktober 2010



Mitt paket från Bodystore:) Holistic Protein, ekologiska cashewnötter, lite godis, sukrin och ekologisk kokosnötolja.

Sukrin är 100% naturlig och ekologisk. Baseras på sockeralkoholet erythritol. Erythritol finns naturligt i päron, meloner och svamp. Sukrin smakar och ser ut som socker, men innehåller inga kalorier, skadar inte tänderna, är som en antioxidant i kroppen.
Näringsvärde per 100 g
Energi 0 kcal
Protein 0 g
Kolhydrater totalt 100 g
- varav socker 0 g
- varav sockeralkoholer 100 g
Fett 0 g
info: www.sukrin.no och www.bodystore.com

Extra virgin coconut oil är en ekologisk kallpressad olja från färska kokosnötter. Innehåller inga konserveringsmedel eller tillsatser. Kokosnötolja innehåller den hälsosamma mättade fettsyran laurinsyra. Jag använder kokosoljan till bakning, i hälsodrinkar, som hudkräm i ansiktet (man får len och mjuk hud;), istället för smör i matlagning mm. Denna olja har haft en otrolig effekt på min hälsa.

Äntligen har jag hittat ett Proteintillskott utan socker eller sötningsmedel. Holistic Protein kommer från kor på norrländska gårdar och innehåller matsmältningsenzymer som underlättar nedbrytningen av proteiner och laktos för ett ännu bättre upptag i kroppen. Jag använder proteintillskott vid hård träning för återhämtningens skull och för att få i mig alla aminosyror som kroppen behöver. Men i första hand väljer jag riktig mat. De vegetariska dagarna tar jag proteintillskott.

Till veckan blir det bakdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar