onsdag 23 februari 2011

Veckans träningstips

Personlig träning i morse på Inpuls kl 7.40. Efter det hade jag 40 min tills jag skulle öppna Glitter. Så ca 20 min till ett eget träningspass för att hinna duscha, göra mig iordning och promenera till Shopping. I stället för att tänka, hinner inte träna, så tänkte jag, vad ska jag träna i 20 min för att det ska kännas som ett riktigt bra pass?

Så här har ni Veckans träningstips..

..en vecka fylld med jobb, familj och annat som tar tid i vardagen, men du ändå vill träna och har kanske bara 20 min över. Tänk då intensivt. Dessa 20 min kan då vara bättre än om du hade 60 min! Jag kan lova att 20 min träning "my way" ger mer resultat än mångas 60 min träningspass. Gör övningar som är utmanande för dig, gör superset, triset, giant set, cirkelträning eller intervallträning...osv osv.

Och vad blev det för mig? Jo, 10 min löpband "intervall"-stil, 10 min komboövning + 1-bens utfall med viktplatta + plyohopp med viktplatta. That's it;-) Blev svettig och andfådd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar