torsdag 17 februari 2011

Veckans Träningstips


Denna veckas träningstips är vanliga marklyft som är en av de bästa övningarna om du vill bygga muskler, bli stark och även för fettförbränning. Övningen går att variera med tunga vikter på skivstång, kettlebell eller hantel.
Viktigt att vara ordentligt uppvärmd och en god teknik. Ta hjälp av någon kunnig om du är osäker på tekniken, och trappa upp vikter succesivt.

Jag brukar göra marklyft med skivstång med en vikt som jag klarar ca 10-15 reps och sedan kombinera med hopprep, 100-200 snabba varierande hopp (speed rope). *Gillar*

I bland kör jag tunga marklyft ca 2-3 set och 3-6 reps och med vila mellan seten.

Nu var det ett bra tag sedan sist. Miss my deadlifts;-( Vill helst ha lugn och ro och vara helt för mig själv i brorsans garagegym i Sävast:-) No fancy clothes, just me and my barbell;-)...and maybe some music..*drömmer mig bort* ha ha!! Nåja, lycka till! Och säg till om du vill ha hjälp med tekniken, om du ser mig:-)

2 kommentarer:

  1. Har precis funnit din blogg och tycker att den är helt fantastisk! Blir så inspirerad av den! Ska gifta mig till våren och vill komma i form. Tack för en bra blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Suzi!
    Tack för dina fina ord! *Glad*
    Du gör mig inspirerad att blogga mera, hi hi.
    Vad kul att du ska gifta dig till våren och lycka till med träningen:-)

    SvaraRadera