torsdag 3 december 2009

Avslappning

Testat spikmattan i dag efter träning. Först i 20 min på rygg med en kudde under mattan för nacke. I början sved och stack det, speciellt i axlar och bröstrygg... men det gick över efter ca 5 min. Då kom blodcirkulationen igång och det kändes som att spänningar släppte lite. Men jag måste använda den fler gånger för att kunna göra en bedömmning.

Sedan i 20 min för säte och ländrygg... då gjorde det riktigt ont i rumpan. Aj Aj :) Ju mer muskelspänningar du har desto mer sticker det. Men det blev en mildare känsla mot slutet.

Det medföljer en avslappnings cd med 3 olika övningar på 20 min. Somnade nästan av musiken. Det finns två kissemissar som sover så sött :) Måste vara den lugna musiken...

Såg att spikmattan är årets julklapp:) Jag tror att den kommer att hjälpa mot mina onda axlar... hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar