söndag 4 juli 2010

Sakta ner...

Lite nytt i sikte.. Har detta år tänkt att nå många av mina mål. Men har ibland lite för höga krav på mig själv, så jag kände ett tag att alla förändringar och drömmar blev till en stress. Tappade nästan bort mig själv ett tag. Så jag behövde en time-out. Försöka hitta tillbaka till lugnet igen...fundera på vad som egentligen betyder mest. Har fortfarande kvar alla mål och drömmar, men med lite distans..Jag vet vad som är viktigast och det är bland annat mitt inre lugn som jag alltid kan lita på, oavsett vad som händer i livet. För mig behövs att förändringar sker sakta, gradvis och inte allt på en gång(även om jag kan samtidigt vara otålig:). Nu känns allt okej igen. Börjar om från början och lever för det mesta i nuet. Allting ordnar sig till det bästa.

Mitt bästa råd till alla är att alltid lyssna till sitt inre. Om något känns rätt, men ändå inte, så är det nog inte den bästa vägen att gå. Men om man direkt får en känsla av inspiration, lycka, energi eller liknande så är det den rösten du ska lyssna till;)

Kände för att skriva av mig lite;)

Gjorde förresten ett personlighetstest hos Pia på entreprenörcentrum för ett tag sedan.. Fick först svara på frågor och sedan till nästa möte hade hon gjort en analys, som stämde!:) Den tog fram mina styrkor och svagheter. Jag är bland annat noggrann och analyserande..men kan fastna i detaljer..Stämmer när jag gör träningsupplägg..Samlar mycket fakta, undersöker och analyserar ibland i timmar..Jag står för kvalitet, men måste lära mig att ibland släppa taget. Inte analysera för mycket;) Testet visade också att jag inte gillar konflikter och motstånd. Jag frågar mig ofta-Är detta det bästa? Och om jag var en del i en bil, skulle jag vara bromsarna och kartan:) Jag måste veta vart jag är på väg, men det får inte gå för fort;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar