måndag 30 november 2009

Yoga

När jag bodde i Stockholm 2001 började jag med Yoga. Ashtanga Yoga med Maria Box som min lärare. I början var jag så stel och hade träningsvärk i nästan 2 veckor, kunde knappt röra mig. Men kroppen blev mjukare och rörligare ju längre jag höll på med Yoga. Ashtanga är en ganska avancerad form av yoga där alla övningar gör i ett flöde. I dag finns så många olika former av yoga... bara att välja och vraka :) Har även testat Iyengar yoga i Luleå... bra för nybörjare. Den yoga som jag så gärna vill testa är Bikramyoga, men finns bara i Sthlm och Malmö. Funderar på att testa Kundalini Yoga... men vi får se. Vill ha Bikramyoga :) Tills vidare får jag nöja mig med mitt eget hemma yoga-stretch program.



Hörde en intervju med en duktig tränare från USA som sa att Yoga "is the fountain of youth"... Låter ju perfekt! :)



Julklappstips: Boken :om yoga med intervjuer av bla Maria Box. Den boken gjorde mig yoga-frälst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar